lördag 27 juli 2013

Bruschetta


Titta eller se?

Under flera veckors tid har jag vaknat till sol
och vatten runt omkring mig. Kunnat gå
barfota ner till vattnet och glida ut i
kajaken. Utav dessa 100 sommardagar 
återstår det säkert 40 dagar.
Det är dock lätt att bli lite "avtrubbad"och
förblindad, vakna upp utan att se. 
Avtrubbningen smyger sig på, det gäller
att se upp!
Idag kom regnet som först, välbehövligt
men solen är välkommen igen.
När solen återkommer ska jag inte bara
titta på den utan verkligen se den.
Forsätt att njuta och verkligen vara
närvarande i dessa återstående 40
sommardagarna!




Jag brukar köpa en surdegsbaugette på ICA
som man bakar av själv i 8-10 minuter. Flera
månaders hållbarhet, bra att ta till när man 
inte hunnit handla.
Jag skivar baugetten och ringlar olivolja över
som jag stryker ut med handen och lite
flingsalt över. Lägger dem på grillen och
ser till att det blir knaprigt och fin färg på.
Grovhackar goda kvisttomater,
hackar färsk basilika och ett par vitlöksklyftor. 
Blanda samman med salt och svartpeppar
och värm allt i en gryta.
Toppa brödet med tomatröran och njut!
Enkelt och väldigt gott!

Här har vi rökt lite räkor. Lindat lite
Halloumiost med bacon. Nederst ligger
det goda bruschettabrödet.
Fatet har jag tillverkat med lite vackra
gamla tallrikar från secondhand borrat
hål i dem och monterat dem med lite
"handtag och pinnar"som jag köpt på
inreda.com.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar