måndag 15 juli 2013

Sweet chilisås

Slösa med BERÖM!



En sak som är härligt på sommaren - är alla fantastiska
sommarpratare. Jag får en "ljuvlig rysning" i kroppen
när jag hör vinjetten till programmet. Min syster visste
varför jag känner just så:
- Kommer du inte ihåg när vi satt i farmors kök och
fikade och farmor lyssnade på P1 sommar!
Jag hade glömt men känslan fanns kvar!
Nu har jag hunnit lyssna på två bra personer, Annika
Hagström och Louise Linder. Mycket bra båda två, en sak fastnade lite extra som båda pratade om. "Slösa på berömmet".
Det kostar så lite att påminna varandra om våra goda

egenskaper. Louise pratade om att "love bomba". När
familjen träffas går budkavlen runt bordet där alla
säger en fin egenskap till varann.
Annika berättade om en vis kvinna som sa att "vi äger
berömmet". Denna kvinna hade en dag åkt tunnelbana
och sett en sorgsen och bekymrad invandrarkvinna med
många barn. Till henne säger hon: - Vilka vackra barn
du har! Hon ser en glädje bryta i fram i den sorgsna
kvinnas ansikte samtidigt blir hon varm i hjärtat själv
över att hon kunnat glädja någon lite just denna dag.
Två flugor på smällen kan man väl säga!
Låt oss pröva på att slösa lite extra med berömmet i
sommar så får vi kanske själva en liten positiv
injektion på köpet.








Jag jobbar ibland med en både vacker och duktig
kvinna av henne fick jag det här enkla tipset på
en sås som passar till allt!
Enkelt och bra till sommarens lata dagar.
Du får ha lite fantasi med mängderna och smaka
dig fram.
  • Creme fraiche
  • Sweet chili sås
  • Honung
  • Aromat
Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar