fredag 25 oktober 2013

Potatismos men lite godare!



Ruggningstid

Många tycker om hösten och lugnet som den kommer
med.
Jag säger som småbarnen- INTE JAG!
Jag tycker allt det vackra bara försvinner bort liksom. Kvar
blir fula och ruggiga stammar. All den vackra grönskan
är ful och brun under mina fötter. Jag blir lite
"tungsint", har jag samlat tillräckligt med kraft för att
möta alla kalla mörka dagar?
Precis tvärtom tänker träden. De har strålat ut sin skönhet
och skira grönska. De hämtar nu kraft från från sina rötter och
djupnar en liten bit. Det är nu de förbereder sig för att
Samma vägg? Ja! 
möta oss igen med sin skönhet. De växer inte nu på
höjden eller bredden endast på djupet som jag inte ser.
Kanske det försöker säga mig något? Kanske något jag
måste ta lärdom av? Kanske det är riktigt bra med en
liten "ruggningstid"?






Den 24 okt gick det att finna detta vackra. 







Idag blir det ett litet tips bara. Vi var hos goda vänner för
någon vecka sedan och fick en härlig meny i höstens
tecken. Tack L & A!
Vi fick ett potatismos som bestod av potatis och en 
tredjedel palsternacka.  
Jag gjorde som vanligt mos med lite kokt grädde och smör
det blev super, super. Selma och Theo åt det med
förtjusning så det passar både stor och liten.




Nyponrosen säger farväl med en tår i ögat! Sommaren är till ända!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar