torsdag 15 maj 2014

Vit sparris


Just du är viktig!


Jag hörde en berättelse om två skogsfåglar som
satt i en gran i skogen. 
Vintern hade kommit
och snön vräkte ner. " Vet du vad en snöflinga
väger?" frågade den ena. "Just ingenting skulle
jag tro ", svarade den andra" Då ska jag berätta
någonting som hände mig i fjol", sa den första, 
och började berätta om den gång då det hade 
börjat snöa och inte haft något bättre för sig
än att räkna de stora flingorna som sakta
föll på grenen där han satt. Fyra miljoner
trehundratusen och fyra snöflingor hann
singla ner och allt förblev sig likt i skogen.
Först då fyra miljoner trehundratusen och
fem snöflingor hade landat hände det 
något stort. Med dunder och brak bröts
den mäktiga grenen av och det blev ett
himla liv i skogen. En liten Snöflinga, en
av dem som vägde "just ingenting", räckte
för att sätta igång denna rörelse.

Så här är så lätt att tänka och gömma sig
bakom den svenska jantelagen.
Du är en viktig del av livet och finns du
inte så kommer du att fattas.
Det är så lätt att gömma sig bakom detta
när man ändå har chans att påverka lite i
den stora Europeiska Gemenskapen, jag
kanske är snöflingan som gör att en bra
person kan påverka något därnere i Bryssel.
Lägg till bildtext

Jag vill bara göra ett slag för den vita eller
gröna sparrisen som finns i våra butiker nu.
Gör en hollandaisesås själv som du
hittar recept på lätt. Eller gör det bekvämt
för dig och köp Mannerströms på burk.




Njut av detta enkla lyxiga och goda!
På bilden har Lars-Gunnar gjort en
underbar Hollandaisesås som finns på
nätet av Johan Jureskog Recept.nu.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar