onsdag 30 januari 2013

"Bara" sallad


Att sätt ord


Jag brukar då och då referera till Marcus Birros krönikor. han är duktig på att sätta ord på allt det svåra. Häromdagen skrev han i Expressen:



"När allting är grått, gråare än grått, då söker jag dig. 
När jag inte orkar med livet, orkar livet med mig.
Tröst finns, precis när vi står på tröskeln eller räcket. När skymningen faller     hårt och när det känns som om mina tårar aldrig ska ta slut, då tänker jag på dig.
Jag är förlåten och kärleken vann."

Vill du läsa hela krönikan finns länken här:

(http://www.expressen.se/kronikorer/marcus-birro/nar-allting-ar-gratt- graare-an-gratt-da-soker-jag-dig/)


Ibland är det enklaste det allra godaste! Eller hur?
En av mina "idoler" är Amadji, dels för att hon lagar så god mat och för att hon kramas så kärleksfullt! Amadji har har fått ge namn för en särskild hälsning: "Amadjikram". När jag och två kära vänner mailar eller sms'ar med varandra så avslutar vi nästan alltid med en "amadjikram". Hon gör en så fanatiskt god sallad i all enkelhet.

Färska morötter
Gurka skalad
Rödlök
Tomater
Grön paprika
Koriander (kronan på verket)

En dressing gjord på:
Lime
Vinäger
Olivolja
Salt
Svartpeppar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar