måndag 5 maj 2014

Salma lax








Vandring vid Liljeholmen med frälsarkransen
















Jagpärlan

Nu har vi kommit till den vita skimrande
"jagpärlan" i vår vandring runt bandet.


Du vandrar nu på världens längsta väg, den
till dig själv. Vem är jag?
"Känn dig själv!" är pärlans uppmaning.
Ty från hjärtat utgår livet.
I mina ögon. och i andras,
är jag ofta ingenting,
Men i dina ögon, min Gud,,
är jag en reflex av ditt eviga ljus.
Din kärlek gör mig till en ögonsten.
I min uråldriga själs längtan är jag din.
I dig är min eviga identitet.
I min tro är jag skapad till dig.
Giv mig ögon så jag ser vad som är älskvärt hos mig,
hos alla människor och i allt skapat.
Giv mig ömhet och vishet.
Jag vill vara din lärjunge. Amen.




Idag blir det ett enkelt festtips. På ICA kan man numera
köpa en lax som kallas SALMA-lax. Superfärsk och
odlat på ett bra sätt.
Finns i små förpackningar dessutom. Jag köpte ett
130 gr paket, skivade laxen tunt, tömde upp lite
japansk soya som jag sedan blandade med lite
wasabi. Ja så enkelt får du en lite förätt eller lite
snacks. Rå lax är sååå gott! Pröva!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar