onsdag 13 mars 2013

Judisk mat

Livet

Nu har tiden inte räckt till för mig att blogga! Så
blir det ibland när livet tar över med andra saker.
Denna veckan har varit händelserik. Mött vänner
som jag inte mött på många år. Nya vänner som är
värdefulla har också korsat stigen. Så spännande när
man flätar ihop livet. 
Syrran och jag "messade" lite idag.
I den gula soffan i ett otroligt vackert hem i Los Angeles
satt hon hon och fick veta att Axel var på gång i min mage.
Nu sitter jag i samma gula soffa 25 år senare!! Livet går 
vidare  men inte alltid som vi tänkt oss.
Gula soffans ägare tog med oss en utflykt till "Dream
Center". En anläggning mitt i LA som är till för dem som
har förlorat allt som går att förlora. Vi fick möta dem som
vandrat igenom ett tufft program och hittat tillbaka. Se hur
livet återvänt och kommit tillbaka. 



"Gula Soffan" bjöd på en fantastiskt god  judisk lunch som
jag kommer att bjuda på när sommaren kommer.

Rosta lite goda bagels gärna på grovt bröd.

Bred på vispad philadeafiaost. 
Lägg på lite kapris.
Lite skivad tomat.
Lite god silverlök.
Rökt lax ovanpå och lite citron.

Låt varje gäst fixa sin egen bagels. Både enkelt och mycket festligt!

 (missade att fota när allt var som vackrast- nu är det bara resterna kvar på bilden tyvärr)

Tyckte om hennes fina kudde!
Ät och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar