tisdag 5 mars 2013

Stuvad spenat

Villa Joyosa en liten Spank by som jag önskar alla fick njuta av!
Att välja ord

Sven Wolter intervjuades en gång om sitt långa 
äktenskap med Viveka Sedahl. Ett äktenskap som
varade i 30 år, år 2001 dog Viveka.
Han fick frågan om han hade en "nyckel" att lämna
ut, ett gott råd. 
"Vakta dina ord, ord är som tatueringar, nästan omöjligt 
att skrubba bort. Har det fällt är det svårt att få 
dem osagda."

Så viktigt det är för oss i alla sammanhang att inte
slänga ur oss något onödigt, något som sårar. Här
känner man sig liten. Måste be Gud hjälpa mig att
vakta min tunga. Känner mig som det står i Bibeln,
"det goda som jag vill göra det gör jag inte", det
onda som jag inte vill göra, det gör jag".
Men det där som Sven sa om tatueringen det får
mig att tänka till extra.


Myllymäki gjorde ett gott tillbehör häromdagen som
jag tycker passar till mycket. Vi hade det till en 
god bit kött i söndags. Tänk på att spenat inte
väger så mycket, det är bara 70 gr i en normalpåse.
I fredags kväll blev jag bjuden av min man till
restaurang Sjön här i Jönköping. Myllymäki stod
själv i köket den kvällen. Jag kan bara säga att
allt var supergott. rekommenderas varmt!














Stuvad spenat

200 gr babyspenat
1 finhackad vitlöksklyfta
 1 finhackad banancharlottenlök
1 dl grädde
Smör till stekning
Fräs löken i en klick smör.Tillsätt spenat låt den
falla ihop ordentligt, tillsätt grädde och koka ihop.
Tillsätt salt och peppar.
(LG ökade på löken lite och det var inte fel)
Vilken underbar Spansk liten pärla, nästan inga turister!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar