söndag 3 mars 2013

Regnbågsrom


Frälsarkransen
Att få ha en liten man på 3 år boende hos sig i
tre dagar är något alldeles extra. Svårt att att fatta
hur mycket kul man kan hitta på. Tänk att få 
spela "mumury"(memory) när han vinner över
mig, snacka om glädje!
Han är lite lik mormor för han gillar att göra armband
och halsband. Allt tillverkar han alldeles själv. Ibland 
kan man få ett halsband i present men man får bara 
ha det en stund för sedan blir han orolig att man ska
göra sönder det. Och då måste man omedelbart lämna tillbaka smycket 
till tillverkaren.
Jag har nu börjat tillverka nya "frälsarkransar". Har 
material till 10 st. Är du intresserad kostar de 200:-,
pengarna går till ett nystartat barnhem i Indien.
Ett smakprov på texten till "Gudspärlan":










Vägen till Gud är universums kortaste. När du börjar är du redan framme. ” Ty i honom är det vi lever , rör oss och är till. I Gud finns ingen ensamhet. Du är gränslös. Du är nära. Du är ljus och jag är din. Till dig vänder jag mitt ansikte. Du torkar mina tårar. På dig tror jag, på dig litar jag. Dig älskar jag, dig tillber jag. Du är mitt hopp och min längtan. Amen.

Sedan fortsätter pilgrimsvandringen till ökenpärlan och den lilla vita jagpärlan.

Nu kommer ett litet tips som jag fick av 
fiskhandlaren förra lördagen.
Vi är "löjromsälskare" och från Kalix ska den komma!
Lite, hackad rödlök, creme fraiche, dill och lite hårt
bröd, vips så har du fixat fest.
Tyvärr är löjrom dyrt, mycket dyrt.
Vad fiskhandlaren tipsade om var regnbågsrom.
Vi testade, halva priset men ändå riktigt, riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar