söndag 25 augusti 2013

Soppa i burk

Svårt att fånga månen men här fann jag honom "tjusar August" som min mamma alltid kallade honom.

Sommaren vänder blad.

Jag har haft en ljuvlig weekend, golf i strålande solsken, härlig mat med hög klass med goda drycker, vänner med stor social kompetens. Oskattbart! Det känns som man sugit ut det allra sista goda av sommaren. Jag brukar läsa Marcus Birros blogg ibland och just nu satte han ord på det jag känner.
På vår golftävling vinner alla minst ett pris!

På golfbanan fanns det godis utmed vägen!
"Sommaren vänder blad.
Det sker omärkligt, nästan i hemlighet. Men det går att upptäcka, särskilt på morgonen, den disiga solen, den kyliga vinden som drar genom träden, vattnets gråare nyans.
Även kvällarna är kyligare och mörkare. Det är inte höst än, men det är inte sommar längre.
Själv älskar jag hösten, det är min årstid. Nya projekt, nya drömmar. Människor arbetar runt omkring mig och jag är en av dem. Det är en fin känsla.
Mina kickar i livet numera kommer från vardagen. En stilla stund för mig själv, sagostunden med barnen på kvällarna, skrivandet, timmarna vid datorn, samvaron med familjen. Enkelt liv. Värdigt och lyckligt liv."

Idag vill göra ett slag för soppa på burk. I helgen fick vi en kräftsoppa som serverades på ett trevligt sätt som jag gärna vill förmedla -se bild!
Tyvärr är det så att trots att jag gillar god mat måste jag nu testa att "svälta" 2 dagar per vecka. Ja, alla säger ju att det är bra för allt! Vi får se men jag ska iallafall testa 5:2. Så här kommer tipset Findus grönsakssoppa. Vilken grej, bara 40 kcal/portion. Jag får ju äta 500!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar