onsdag 26 februari 2014

Hjärtavtryck







Bloggtorkan består denna gång också. 


Det kommer lite mer Indienbilder. Jag älskar dessa
ljuvliga färger.




HJÄRTAVTRYCK


Vad än våra händer rör, så lämnar vi fingeravtryck.
På väggar. möbler, dörrhandag, böcker, papper - ja allt. Det är oundikligt.
Med vår beröring lämnar vi igenkänningstecken.

Vart jag än går idag önskar jag att jag också
ska få lämna hjärtavtryck. Avtryck av med känsla, av förståelse och kärlek.
Avtryck av vänlighet och uppriktig omtanke.

Må mitt hjärta röra vid en ensam granne, en ledsen dotter, en orolig mamma, en åldrande kvinna.

Sänd mig ut idag att lämna hjärtavtryck. Och om någon säger: " Jag kände din beröring" - må de också känna kärleken i mitt hjärta.

Förlåtelse är att låsa upp dörren
för att släppa någon fri -
och inse att fången var du.
Max Lucado




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar