torsdag 26 september 2013

Kantarelltoast med chevrecreme


Sveiges vackraste utedass?


Tempoväxlingarnas tid

Livet är inte antingen eller utan både och, säger Tomas Sjödin
när jag står på gymmet och lyssnar till hans föredrag i min Iphone.
Våga låta livet växla och samtidigt leva. Samtidigt försöka
hålla ihop det hela.
Tillåta att någon "drar lasset" åt dig för att du vid ett
annat tillfälle drar drar åt den andre.
Så är det nog tänkt att livet måste vara.
Här kommer en dikt av Werner Aspenström som
sätter ord på detta.

Växelvis
Jag misstror det jämlika,
jämlika styrkor förebådar krig.
Jag misstror det oböjliga,
ingens uppgivelse är bådas död.
Ja, ingen kan ensam vakta sin levnad.
Någon måste kunna stiga, någon sjunka.
Tidvis vara eld och tidvis glömska,
i oupphörlig växling och förbidan.
I natt ska min kärlek bära oss båda.
I morgon ska din kärlek bära oss båda.
Ja, den texten behövdes för här kunde man sitta länge.
Hennes "tuttänglar" är så sköna!
Skåp på skåp och moraklockan blir tallriksskåp

För ett par veckor sedan jag hos min konstnärliga
väninna på Öland. Hon skapar så mycket vackert
och udda. Jag bara njöt av hennes färdigheter, kanske
njöt jag nog mest av hennes underbara utedass!







Här blir det en annorlunda kantarellmacka som
jag testade häromdagen. Passar utmärkt nu när
de finns i skogen igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar