måndag 9 september 2013

Saknad















Saknad


I psalmboken finns det en fantastiskt vacker psalm,
som jag delar några rader av idag. (nr 269)
"Sorgen och glädjen de vandrar tillsammans, medgång
och motgång här tätt följas åt".
Livet är ju inte "antingen eller" utan faktiskt "både och".
Det var så det kändes när jag och Selma igår var och
pysslade på kyrkogården, både hos Axel och Cina.
För ett år sedan när Carina hade dött och Theo som
då var 2,5 år funderade på hur det var däruppe i
himmelen, kom han på den lysande ideen:
- Så bra nu bakar Cina goda bullar till Axel!
(För den som inte kände Cina så hade hon ett
konditori.)

Skorpan i Bröderna Lejonhjärta säger så här :"Nu kommer
jag till det svåra. Det som jag inte orkar tänka, och
inte kan låta bli att tänka på"
Idag är det en sådan där hemsk dag, när det är svårt att
sätta ord på de svåra stora känslorna- svårt att hitta så
små ord!
För 9 år sedan idag, förlorade vi våran fina Axel,
han blev bara 16 år! Saknaden växer till lite extra ibland,
och idag är en sådan dag.

Idag fuskar jag för energin räckte inte till något bra
recept, så det blir inget sådant!




1 kommentar:

  1. Många kramar.Tänker på er, ingen ska behöva känna smärtan av att förlora ett barn. /Kate.

    SvaraRadera