onsdag 11 september 2013

Karl-Johan Pasta


Kolonilott på söder i Stockholm



Trygghet och kärlek



Vilka härliga människor jag mött under mina praktikdagar denna veckan! Jag gör praktik i en dagverksamhet där man erbjuder stöd och motivation till personer med beroendeproblematik som har en önskan om att förändra sin livssituation. Personalen har själva personlig erfarenhet av beroende och har ett brinnande behov av att få hjälpa.

Så mycket jag har att lära.


Svensk Tenn, mmmm
Ingemar Johansson, låtskrivare och präst har sagt något bra som jag vill ha med mig när vi vandrar iväg ut på gatan och in på Härbärget:

"Om nu människan är skapad till Guds avbild är en människa aldrig så förstörd och trasig utan att det finns någon skärva som återspeglar Gud."





































"Jag tror att vi har något att lära av den uteliggare som inristat följande på en parkbänk: ""Om jag vaknar i morgon så är du hos mig Och om jag inte vaknar så är jag hos dig."" Det är ett uttalande som utstrålar en äkta trygghet, från en människa som lärt sig att lita på Gud under alla förhållanden"



Inte ätbar bara vacker

För någon vecka sedan var jag och Victoria ute och hittade några fina Karl-Johan svampar 

och då skapade vi en mycket god pasta rätt. Jag har inga riktiga mått utan du får använda fantasin lite.



Maria & Victorias svamp-pasta


Bacon

Karl-Johan svamp eller kantareller

Färska tomater

Gräslök

Bladpersila

Någon god pasta

Olivolja, gärna ofiltrerad

Stek baconen ganska hårt och låt tomaterna, persiljan och gräslöken steka med på slutet.

Stek svampen för sig.

Blanda samman allt baconröran med pastan och ringla olja över. Toppa med den knapriga svampen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar