måndag 23 september 2013

Toast med fetaost



Inte Höst överallt!

Fick precis sms av mina kära vänner som är i Indien och
ser till att allt är som det ska på hos barnen.

"Sprejat rummet för kackelackor och flygmyror. Var i köket igår-
tror jag fastar idag. Ungarna helt sagolika, dom har det bra. Växer och

studerar, läxor, läxor. Hade liten chokladbit i dragväskan- hungrig
mus hade fest i natt, 50 myror i min Coke! Ska prata med föreståndaren
om köket idag- Jag älskar India men hatar smutsen! Annan kultur!"

Ja så är det därborta i värmen! Det blir en bön idag av Margareta Melin:

GUD SOM SER OCH ÄLSKAR SÅ
Gud som ser och älskar så
se till mig och alla små
Hjälp mig i all nöd och fara.
låt din ängel mig bevara.
Du är min trygghet alla dar
du är evigt hos mig kvar.














För två helger sedan var vi några goa väninnor på
Öland och då uppfann vi en enkel och god
förrätt, ja faktiskt överraskande god.

* Vi hade en surdegsbaugette med valnötter som vi
smörade lite.
* Vi hittade en paket fetaost i kylen som vi skivade på.
* Lite äppelskivor på osten
* Strilade lite honung över.
* Bara in och gratinera i ugnen ca 10 min!!
Mums fillibaba!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar