onsdag 13 november 2013

Lättbakade tomater.


Vem är jag? Var är jag?


Här kommer lite reflektioner från kursen "Leva-
inte bara överleva, som jag gått på skolan:

Howard Clinebell skriver om " Den sjufaldiga vägen
till hälsa och den vägen består av: KROPP, SJÄL,
ANDLIGHET,  RELATIONER, GLÄDJE,
OMVÄRLD och ARBETE.
Harmoni behöver inte innebära att allt är underbart,
snarare att vi kan hantera och acceptera livet med
dess olikheter.

Vi kanske kan bromsa in lite på livets resa och stanna
Bild, Maggan Sundell
upp lite? Bara för att för vår egen skull fundera över
blommans blad och ställa oss frågan:

Vilka blad får jag hälsa och energi ifrån?
Vilka blad har jag svårt att påverka?
Vilka blad har jag möjlighet att förändra?

En dikt av Tomas Tranströmmer:
"Inom mig bär jag mina tidigare ansikten,
som ett träd har sina årsringar.
Det är summan av dem som är "jag".
Spegeln ser bara mitt senaste ansikte,
Men jag känner av alla mina tidigare.



Jag blev så glad när han fick Nobel-priset
2011 så jag gjorde en tavla som minne.
Den är till salu förresten!!!




Nu ett enkelt litet tips på nyttiga tomater. Använd små fina coctailtomater, gärna blandade färger.
Lägg dem på bakplåtspapper med den skurna halvan uppåt. Salta och några varv med svartpepparkvarnen. Ringla över med god olivolja.
In i ugnen 60 min på 125 grader. MUMS!
Gott och enkelt tillbehör till maten.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar