lördag 30 november 2013

Saffrans muffins ICA MAXI


Rättvisa

Just nu på skolan har vi haft ett öppet
forum för att debattera just detta ordet
 "(o)rättvisa".
Inte förrän man sätter sig ner och
funderar om vad just detta betyder
för mig ser man vilket kärnfullt ord
detta är.
Pulsen hos mig har stigit ett antal
gånger för att efter ett tag lugna sig.
Min fina kurskamrat från Jönköping
skrev en fin sammanfattning på sitt
inlägg i debatten:

"Livet här på denna jord kommer 
aldrig bli helt rättvist men det 
viktigaste är att alla människor 
har vad de behöver både rent 
materiellt men också vad det 
gäller känslomässiga och
relationsmässiga behov".

Visst är hon klok!
Jag måste även få citera ett citat
 av Aristoteles:

"Orättvisa är när Lika behandlas olika
men också när Olika behandla Lika."

Här kommer lite India- bilder, ett land där det saknas mycket rättvisa.




















Idag gör det enkelt för mig. Jag var på ICA Maxi och fick smaka dessa
underbart goda muffins. Jag ska pröva hoppas du gör det också!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar