måndag 30 december 2013

Nytt år



Annandag jul 2013









GOTT NYTT ÅR

Nyårsafton känns alltid lite vemodig på
något sätt. Ett år har gått till ända och vi
får vända blad. Gå in i ett nytt år som vi
inte ens kan ana vad det kommer att fyllas
med. Förhoppningen är ändå att gjädjeskålen
ska bli lite tyngre än den svåra vågskålen på
vår livsvåg.
Vi kan bara önska varandra med stor kärlek
ETT GOTT NYTT ÅR!



Och till mannen vid ingången av det 
nya året sa jag: Ge mig ett ljus så att jag
trygg vågar bege mig ut i det okända.
Och han svarade: Lägg din hand i
Guds och gå sedan ut i mörkret!
Det ska vara dig till större hjälp än
ett ljus, en större trygghet för dig än
en välkänd väg.

(ur Bönboken tradition och liv)
Theo fotade sig själv m mormors mobil

Min ros vill inte vila upp sig:

Kallas detta julros?

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar