söndag 24 februari 2013

Räkor

Solskenshistorier





Nu är det tjock is och man kan vistas i Paradiset. 
På vår toa här har jag en tavla, en text av Tomas Sjödin som jag målat. 
Att saker och ting kan vandra underliga vägar har jag lärt mig. Att Lilla Estelles mamma, Sveriges Kronprinsessa skulle sitta på ett jetplan någonstans i luften och få titta på en bild på min toa i mitt lilla paradis är väl ändå rätt fantastiskt! Jag ska inte avslöja hur bilden hamnade där i flygplanet, hoppas ni blir riktigt nyfikna!



Vår lille Theo är världens bästa barnbarn, ni vet så där lagom intelligent och duktig! Barnlås på skåpsdörrar fungerar max till 3 år kan vi konstatera. Han är också väldigt lik mormor han gillar smycken. Han tillverkar alldeles själv! Vill helst sova med dem också. Kolla hur det ser ut på badrumsgolvet när han gått till sängs, han har fått ett litet smeknamn "julgranen".Visst är han härlig! H

I fredags träffade jag massa goa vänner på AW. En av dem tyckte att mina recept kunde vara lite "krångliga" ibland, just för henne. Nu kommer ett recept alldeles speciellt för A-J.

Gör så här:
Lördag morgon tar man bilen från Vaggeryd och kör till västra torget Jönköping. Det finns en 5 min parkering precis intill fiskbilen. Inhandla färska räkor. (Räkorna är som allra bäst nu i feb och mars.) Efter 1 timma är man hemma igen. Servera med detta fantastiska surdegsbröd som man bakar av i ugnen, lovar att det är supergott!
Festmåltid är fixad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar