lördag 27 oktober 2012

Snabbmat på mitt vis!


Så vackert kakel överallt!

Empati eller sympati?





Så lätt det är ibland att blanda dessa viktiga begrepp. Fundera själv.
Sympati är ju en ren känsla och min egen upplevelse. Empati står för någon annans känsla och verklighet. Empati är ett försök att sätta sig in i en annan människas värld genom att lyssna och se. Det handlar mer om förståelse än känslor. Sympati är visserligen en positiv känsla men den bygger bara på mina egna känslor.
Vad jag vill säga med detta är att det krävs mer än sympati för att vi ska förstå hur en annan människa upplever sin situation. Att visa lite sympati i vår vardag är ganska lätt men att bli närvarande och visa ren empati det kostar. Vi behöver påminna varann om att vi har två ögon, två öron men bara en mun!




Jag är ingen höst och vinter människa, jag älskar sol och värme. Nu drömmer jag mig bort lite till mitt favorithotell. Det ligger i Califonien, La Quinta Resort, Palm Springs. Mysigt och lite mexikanskt!


Kan inte bestämma om det är blommorna eller bilen jag gillar mest

Nu blir det lite snabbmat på mitt vis! 
Något vi ofta äter när man vill ha något riktigt gott men ändå inte har tid att fixa.

* Lägg en näve roccola på en tallrik.
* 5 skivor god lufttorkard skinka ex proscuttio el parma.
* Strö över lite parmesanost.
* Några varv med svartpepparkvarnen.

* Ringla över lite olivolja
* Strö över massor av basilikablad.
* Ät och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar