fredag 19 oktober 2012

Spenatsoppa med fetaostcreme

Trattkantarellskogen idag

Skitvecka!


Ibland bara blir det bara veckor som känns helt onödiga eller måste de komma ibland?
Att lämna födelsedagsblommorna vid en grav istället för att få en mysig stund vid fikabordet. Jag ringde hennes telesvar och fick svaret att jag skulle ha en bra dag och att hon ringer så snart hon kan?? Det kan ju inte vara förbjudet att önska att man bara drömmer, för det gååååår inte att förstå!
Sen finns det dessutom folk i periferin som "tror" att de förstår och säger en massa dumma saker. Ja i det fallet lärde mig Pigge Werkelin (förlorade sin familj i tsunamin) en viktig sak som jag fått stava på ofta: Vissa människor tar mer energi än de ger, sådana måste man bara lära sig att lägga åt sidan.
Det fanns en riktigt bra stund också den här skitveckan. Jag och Theo tog en ordentlig fika med "gamla farmor". Vi drack kaffe så det stod härliga till och hade en skön pratstund.
Jag kan också rapportera från trattkantarellskogen som besöktes idag. Det finns massor av fina trattisar! Passa på att ta en stund i skogen i helgen.


Ser ni lilla damen bakom stenen?


















Igår kväll lagade jag Monica Ahlbergs spenatsoppa så jag skulle bli riktigt "stark". Den var fantastisk god och enkel. Resterna åt jag till lunch idag - lika smarrigt. 


Soppan står inte på golvet! Den står på ett glasbord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar