måndag 15 oktober 2012

Torskbollar med gräddsås och spenat

Glöm inte plocka trattisar!

Upp och ner.

Idag var Petter Stordalen på morgonteve. Ett energiknippe utan dess like. Han var omtalad i hotellvärlden när jag befann mig där. Jag blev påmind om honom i somras när han sommarpratade i P1. Något som jag verkligen kan rekommendera att lyssna på. Han har satsat och vågat, misslyckats och börjat på nytt. Han fick frågan om han aldrig misslyckas? Svaret blev, jag har "ups and downs" men skillnaden är hur jag hanterar mina misslyckanden, jag har min "vargtimme varje natt mellan 3 och 5. 
Ja det blev dagens tanke för mig! 

Nu ska jag pröva med att fuska! Som jag berättat innan är Monica Ahlberg en av mina favoriter. För ett par år sedan hade jag förmånen att laga mat tillsammans med henne och några till en hel dag. Hon har gjort en ny kokbok som verkar riktigt bra. Receptet som följer kommer därifrån. Jag lagade det för någon vecka sedan och tyckte det var riktigt god och lyxig vardagsmat. Passade dessutom att frysa och använda som matlåda - Lg har prövat och godkänt! Nu är min förhoppning att det går att läsa, jag har bara fotat med min Iphone. Är det en dålig genväg så låt mig gärna få veta?





Lycka till! Visst ser det gott ut?



Jag var bara tvungen att klippa in två bilder av Victoria och Alexander. De slutar förskolan och är tillsammans med Lisa Lemke. Även hon var på morgonteven idag och lagade mat. Lite kul!
 Sötnosar var och är dom!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar