torsdag 8 november 2012

Omelette- Beprövad!

Blodsband!

Trattkantarellplockning igår men pölarna var roligare
Ibland funderar man på varför man är som man är. Hur man reagerar i olika situationer, svåra såväl som goda. Just nu har jag läst en bok av en norrman, "Spår av dina egna". Boken beskriver hur vår uppväxt och våra familjerelationer påverkar oss mycket, hur vi är och vad vi gör för beslut. Han talar om de osynliga lojalitetsbanden som binder oss och som är starkare och mer förpliktigade än de som bygger på kärlek och löften. Hon har väl en viss poäng Siw Malmkvist när hon sjunger "Mamma är lik sin mamma". Fast för mig känns det som jag är lika envis som min pappa!!

Kan kaffet smaka bättre än i Petterson servis!



Nu ska ni få receptet på världens bästa omelette som aldrig sjunker eller misslyckas. Jag vågar lova det efter att använt receptet på många, många julbord. Ursprungligen kommer det från Carina's svärmor Inga.







Inga’s OMELETTE
6 ägg
8 dl mjölk
4 rågade tsk mjöl
salt & vitpeppar
Äggen vispas upp med elvisp. Koka upp mjölken.
Vispa ner mjölet och kryddor. Vispa ner den kokta
mjölken, vispa kraftigt en halv minut.Töm upp i smörad form. Ställ i 200 gr, ca 30-45 min.
Ord från min gästtoa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar