måndag 12 november 2012

Saffransbisciotti

Någon går bredvid dig.....

En sång till dig!

Slå dig ner och njut!
Ikväll lyssnar jag igen till Peter Hallströms CD. -Den är så bra!  Hans farbror Hasse Hallström som har en enorm röst sjöng på Carinas begravning, ett minne som kan ge rysningar. Då fick jag veta att Peter gjort musiken till Björn Skifs låt, "Håll mitt hjärta". Då förstår ni vilket fantastisk musiker han är. En av låtarna på CD'n har Sarah Dawn Finer skrivit texten. Här kommer en bit av texten.

Var inte rädd
jag går bredvid dig
Kom ta min hand
jag håller i dig
här i min famn kan du våga tro
sänk dina murar
för jag ger dig ro
för att jag älskar dig så som du är
låt mig få bära dig när du är svag
du betyder allt för mig
var inte rädd 
jag går bredvid dig
nu är jag din och nu kan jag andas
här blir jag kvar för här vill jag stanna

Vilka trösterika Gudsord!

Nu är det dax att börja baka lite gott till fikat eller varför inte till ett glas rött!

Saffransbisciotti


250 gr sötmandel
200 gr smör
2 påsar saffran
4 ägg
10 dl vetemjöl
4 tsk bakpulver
2 msk vaniljsocker av bra kvalite
4 dl socker

Mandeln, hacka grovt
Smält smör blanda i saffran och vanilj
Blanda samman allt.
Rulla till 6 längder, det blir två plåtar.
Grädda i 15-20 minuter 200 grader.
Skär i lagom bitar. Torka i ugnen på 100 grader i 30 minuter.

1 kommentar:

  1. Varje år i juletid bakade Carina Saffransbisciotti på jobbet som vi åt många nätter tillsammans...tack för att du väckte minnet till liv...Kate.

    SvaraRadera