lördag 13 april 2013

Pulled pork

Glädjespridare




Så lite det behövs ibland för att må sådär lite extra bra. Jag har fått (eller köpt?) en ny vän
här i stan, han kallas allmänt för "tian". Han
brukar stå lite varstans i gathörnen och fråga
om man inte har en tia till övers. 
Smutsig och inte så många tänder kvar men ändå trevlig
och faktiskt lite charmig. Jag har under de sista
åren brukat sticka till honom en del slantar och
lite extra till Jul osv. 
Igår när jag skulle gå in på
gymmet så hör jag på 50 m avstånd:
- nämen här kommer ju min lilla prinsessa!
Visst måste man bli glad, det kostade 100 kr, haha!
Jag måste dock säga att det är en go gubbe, ibland
tänker jag att situationen kunde likaväl vara omvänd.
Vad har jag gjort för att förtjäna att ha det så här bra.
Ibland är det hårfint vad som gör att allt går fel och
vi hamnar i både kriminalitet och missbruk. Just nu
studerar vi detta på skolan och hört många 
levnadsberättelser som bevisar detta.
Tacksamheten stiger i mitt hjärta och många
varma tankar går till "Tian".

Väntar så förfärligt mycket på våren så jag tröstade
mig med lite bilder från Söderhavet. Var på 
söndagsgudstjänst där, annorlunda annonsering och
kyrkhatten var en tradition.





Fick ett recept av min goda vän Eva. Jättenkelt
och gott, mört så det bara faller isär. Smaken
är lite som riktigt glacade goda revben, men
massor kött. Lite osäker på vad som ska serveras
till men där får du fantisera! 
Receptet fanns i Buffé nr 2 2013.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar