måndag 1 april 2013

Sesamfrö

Saknar kraft att skriva....

Ibland liksom bara försvinner allt utan att man riktigt
förstår varför.
Inga idéer, bara tomt i bollen. Känns som man bara
tar ut på kontot utan att sätta in. Kanske jag håller
på att bli bankrutt?
Jag har den sista tiden fått uppleva mycket härligt,
bara fyllt på och njutit av det mesta..... jag påminns
av ett gammalt ordspråk
"Vänskap är som ett bankkonto: man kan inte ta ut
gång på gång utan att sätta i något."
Trots att jag haft det så bra kanske det ändå innebär
att jag jag plockat ut en hel del på mitt konto och det
är dags att sätta in.... det känns lite omvänt men jag
frågar mig ändå, kan det vara så??

SESAMFRÖ

Något som är väldigt underskattat. Jag vill bara idag
påminna om och tipsa om SESAMFRÖ, både svarta
och vita. Rosta gärna till dem i en torr stekpanna.
Strö dem över köttet du grillat, salladen, över fisk ja
över det mesta. Smakar inte så mycket men mycket
vackert och dekorativt.
Det blev mitt enkla lilla tips idag. Lovar att 
återkomma när kontot är lite mer påfyllt.





1 kommentar:

  1. Känner igen känslan Maria!
    Skickar en cyberkram med avsikt att ge Dig lite påfyllning - K R A M

    SvaraRadera