söndag 28 april 2013

Små sparris och baconpajer

Ingen lycka utan tacksamhet.

Jag uppskattar kloka kvinnor och läser gärna
deras böcker. En sådan klok kvinna är
Patricia Tudor Sandahl, hon har skrivit många
goda böcker, medverkar ofta i P1 och har
sommarpratat. Ett stycke från hennes bok:

I de flestas liv finns det mycket att tacka
för och glädjas åt, men det är inte alltid som
vi orkar se det.
"Våra ögon är vidöppna under bandaget",
skriver Tomas Tranströmer i en av sina dikter.
Vår lycka ligger i att lossa bandaget, slå
upp våra ögon, bejaka det vi ser och
låta tacksamhet lysa upp vår vardag.
Oändligheten finns i det lilla.Tacksamhetens
hemlighet är att behålla förmågan att
förvånas över livets dyrbarhet, i det lilla
såväl som i det stora som händer oss.
" Ingen lycka utan tacksamhet", lyder ett
arabiskt ordspråk. Så tror jag att det är.






Vi har förmånen att tillhöra en väldigt
exklusiv förening som heter "Linnesjöns
vänner", vi hade igår kväll årsmöte.
Det var en kväll jag sent ska glömma, 
det förekommer så mycket "roligheter"
så jag skulle kunna skriva en hel bok.
Igår började kvällen med lagindelning
och jag hamnade i det gröna laget som
fick bestämma, handla och laga
förätten. Den blev god! Detta är allt
jag avslöjar från vår roliga kväll.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar