lördag 20 april 2013

Rökig paprika lax med ljuvlig sallad

Bli dig själv

Här stod soffan under inspelningen




I filmen Forrest Gump,
får den unge Forrest
en fråga av sin nyvunna vän Jenny:
"Forrest har du ingen dröm om vem du ska
bli?" "Ska inte jag vara jag?" svarar han då.
Vi ska kanske inte bli något som vi inte är?

Varje person är ju redan något speciellt,
skapad, utvald och älskad av någon som
är större.

Vi läste boken Forrest Gump för säkert
nästan 20 år sedan. Först läste Lars-Gunnar,
han skrattade högt massor av gånger under
tiden han läste. Jag tyckte det verkade lite
väl bra men när jag fick överta boken gjorde
jag precis samma sak. När filmen kom var
den inte hälften så bra som boken, ändå
var filmen superbra. Funderar
på om jag ska läsa boken igen.
Jag har iallafall besökt parken där Forrest
satt på soffan. Savannah en ljuvlig stad
kan jag lova.


I den här sista tidningen av ELLE hittade
jag det här sköna receptet.
Jag gjorde laxen i ugnen men kan ana
att det blir supergott på grillen.
Lax köper man jättefin på torget här
i Jönköping på lördagar. Färsk och
billig när man köper en hel sida.
Salladen till denna rätt var så fräsch
och god, den passar till mycket i sommar.
Det fanns mycket gott i denna tidningen.
Jag rekommenderar ett köp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar