måndag 10 december 2012

Axels Kladdkaka

Året Runt 1977

Lucia 1977

Jag var i vår källare och plockade fram en väska till Victoria och hittade min "luciapärm" som jag faktiskt trodde hade försvunnit i flytten. Det blev flera skratt när jag hittade korten ska ni veta. 
Jag unnar er dock inte läsa gamla artiklar som min svåger Jalle alltid skrattar åt när han är i sommarstugan. Han har lyckats hitta en gammal Svenska Journalen som roar honom men inte mig! Lite gamla bilder kommer det dock!











Mina jobbarkompisar på Värnamo Förlossning

Hela familjen Sandahl


Axels Kladdkaka som sedan blev
en tradition på våra julbord
175 grader max 30 min
4,5 dl socker
2,25 dl vetemjöl
1,5 msk vanilj
4,5 msk kakao
1,5 krm salt
150 gr smält smör
3 ägg
Smörj och bröa en 23 cm springform (kläm gärna fast
Ett bakplåtspapper i botten)
Blanda de torra ingredienserna.
Blanda ner smör och ägg.

1 kommentar:

  1. Men Gud va underbart! Inte visste jag att du varit Sveriges lucia, såååå häftigt! Såååå vacker!❤
    Kram K

    SvaraRadera