torsdag 27 december 2012

Matbilder




Medmänniska
Jag fick en julklappsbok av min syster som heter ”Friskvård för insidan”. 
Där fanns en fin förklaring med vad som menas att vara medmänniska.

”En del säger, kanske lite lättvindligt ibland, att det bara är att ta tag i sitt liv, skärpa sig, ta ansvar. Och visst ska vi ta ansvar. Tveklöst. Men ibland är det svårt. Ibland känns det ensamt och vi behöver stöd av varandra. I vissa delar av livet är jag den som blir buren och andra tillfällen är jag den som bär. I livspelet ingår både att ta få ta emot och att få ge en hjälpande hand, att både få bäras av någon annans hopp och att få vara ställföreträdande hopp för någon som just förlorat sin tro på livet, på livets förutsättningar eller på den värld vi lever i. Som säger mig att " jag tror på dig och jag vet att du kommer tillbaka”. Någon som vet att veckan inte bara har sju nätter utan också sju dagar…..”





I dag blir det inga recept men bilder på god mat som jag jag kanske återkommer med lite recept på när jag utforskat och kanske provlagat lite.











1 kommentar: