tisdag 19 juni 2012


Ibland måste det ske tvära kast! 

Svensk sommar är allra bäst men när solen lämnat oss här i höga norden kan jag minnas den asiatiska solen! Vi har ett paradis även där, vi har bott i en bungalow intill havet. När vi kom dit "år 2"för 10 år sedan hade Rebecca textat en skylt " Maria's home", ibland har man förstånd att bli lycklig som väl är!
Regnet har bara öst ner på Tallholmen i natt så jag har flytt mentalt. Jag har så många goda minnen från en "plats i solen" med vänner där som alltid finns på näthinnan. Det kommer en bildkavalkad av mycket glädje här samtidigt får du ett recept på Tiger Prawns som funkar till allt! ( köp råa i asien shop)
Ibland önskar man att allt var detsamma!

BLACK TIGER PRAWNS

3-4 dl valfri olja, ej oliv.
4-5 tsk curry
4-5 tsk citronpeppar
4-5 tsk salt
Låt räkorna dra minst 2 timmar el mer.
Rör om då och då.
Grilla eller stek.

”BUSENKELT!”

Hängmattan utanför Maria's home
Dykbåten utanför Koh Lanta

Bangla road


Pappa och min lillebror på Phi Phi

Jag gillar fiskarna på botten
En Chang svalkar bra i solen!
Family Karlsson på moppe!
Ny hängmatta i Maria's home.







Songcran är det bästa vi vet. Alltid i april.


Vår dykinstruktör  fyller år och vi sitter fast i askmolnet!






Lazy tour, båten Dauw Talae
Våra vänner på resorten
En del av hjärtat finns i Thailand!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar