torsdag 26 juli 2012

Komplettering till Marinerad Kyckling

Tiden läker inga sår!

Häromdagen när solen var som varmast var vi några som satt i solen och njöt. Vi började prata om sorgen, försökte sätt ord på den.
Såret läker aldrig men det lägger sig en "hud" eller sårskorpa på som skyddar och hjälper men läkt blir det nog aldrig. Ibland skavs huden bort och och man faller längst ner i djupet igen....men...vad
 som ändå hänt är att "tiden" har byggt en liten badstege på kanten så det går lite lättare att klättra upp igen och så får man försöka lägga lite ny "hud" över såret.
Tiden gör ändå att såret inte går upp riktigt lika ofta och det är goda ord när man pratar OM SORGEN. Föresten, "omsorg" är en bra salva för blödande sår för tiden läker aldrig!
Fint fat från "BRUKA"


Nu har jag gjort min Marinerade kycklingfile som jag gav receptet på för några dagar sedan. Vad jag upptäckte var att "dressingen" inte räcker utan kanske måste dubblas beroende på vad du har för form. Kycklingen måste "bada" i dressing.
Jag hade nästan glömt bort hur god den var, det var verkligen mumma!
Gott att öppna kylskåpet och bara ta sig en liten bit.....



Solen och "omsorgen " gör att mina rosor blommar så fint nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar